ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Δεδομένου ότι το σχολικό περιβάλλον είναι μικρογραφία της κοινωνίας μας, θα ήταν δέον τα ήδη υφιστάμενα προγράμματα σχολικής διαμεσολάβησης να εφαρμόζονται ανεξαιρέτως σε όλα τα σχολεία της χώρας μας και μάλιστα σε κάθε σχολική βαθμίδα.

Μέσω αυτών μαθαίνουν οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές να επιλύουν από κοινού αποτελεσματικά τις εντάσεις ή συγκρούσεις που δημιουργούνται συχνά στο περιβάλλον του σχολείου. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές αντιλαμβάνονται με βιωματικό τρόπο τις αρχές της δημοκρατικής συμμετοχής και του ενεργού πολίτη, συνειδητοποιώντας τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις τους και τα όρια της ατομικής τους ελευθερίας, με αποτέλεσμα να θέτουν όρια στην συμπεριφορά τους εν γένει και να καλλιεργούν/αναπτύσοουν το αίσθημα του αυτοελέγχου και της ιχύος τους.

Ενδοσχολική Βία είναι η κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές και μαθήτριες από συμμαθητές τους και συμμαθήτριές τους εντός και εκτός σχολείου.

Η ενδοσχολική βία τα τελευταία χρόνια λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και στα ελληνικά σχολεία. Θύτες και θύματα προέρχονται από κάθε κοινωνική ομάδα της σχολικής κοινότητας, χωρίς να αποκλείονται και πρόσωπα από τον ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Υπάρχουν διάφορες μορφές βίας, όπως η λεκτική, ψυχολογική, σωματική, οικονομική, σεξουαλική, ηλεκτρονική. Η επιθετικότητα, η άσκηση εξουσίας και ο εκφοβισμός εκδηλώνεται, είτε μεμονωμένα είτε από ομάδες μαθητών/μαθητριών που βάζουν στόχο κάποιον ή κάποια που διαφέρει και θεωρούν εύκολο και αδύναμο θύμα. Η άσκηση ενδοσχολικής βίας έχει ως αποτέλεσμα την απομόνωση του θύματος, την κοινωνική του μοναξιά, το φόβο του και την άρνησή του να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια και σε σχολικές δραστηριότητες. Αυτή η απόσυρση του θύματος από τα κοινά και η μη εξωτερίκευση του προβλήματός του υπό την απειλή της χειροτέρευσης της κατάστασής του, σηματοδοτεί σχέσεις εξουσίας μέσα στο σχολείο μεταξύ συνομηλίκων με αρνητικές συνέπειες στη σχολική ευρυθμία και ευταξία.

Συγκρούσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον δύνανται να αντιμετωπισθούν με την βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων εκπαιδευτικών ή μαθητών-διαμεσολαβητών, οι οποίοι βοηθούν τα εμπλεκόμενα μέρη να επικοινωνήσουν με ουσιαστικό τρόπο και να λύσουν την μεταξύ τους διαφωνία ειρηνικά.

Δανειολήπτης που βρίσκεται σε κατάσταση μη εξυπηρέτησης δανείου με ενυπόθηκη εξασφάλιση σε ακίνητο που χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία του, δικαιούται να αποταθεί στον χρηματοοικονομικό επίτροπο με αίτηση για να διοριστεί διαμεσολαβητής.

Είναι ο κλάδος το δικαίου που ρυθμίζει τις διαφορές μεταξύ ιδιωτών. Αποτελεί τμήμα του ιδιωτικού δικαίου και βάση των υπόλοιπων κλάδων αυτού. Ρυθμίζεται από τον ΑΚ και διαιρείται σε 5 μέρη, ειδικότερα τις Γενικές Αρχές, το ενοχικό, εμπράγματο, οικογενειακό και κληρονομικό δίκαιο.

Το εμπορικό δίκαιο εκτείνεται σε ζητήματα, όπως ενδεικτικά είναι οι εμπορικές εταιρίες, η πτώχευση, τα αξιόγραφα, το χρηματιστήριο, οι τράπεζες, οι εμπορικές συμβάσεις, τα δικαιώματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας, ο ανταγωνισμός.

Έφη Κασιμάτη - Δικηγόρος - Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια Λεωφ. Ηρακλείου 269, 14231 Νέα Ιωνία - τηλ. 2102724800 - κιν. 6934969699