Δεδομένου ότι το σχολικό περιβάλλον είναι μικρογραφία της κοινωνίας μας, θα ήταν δέον τα ήδη υφιστάμενα προγράμματα σχολικής διαμεσολάβησης να εφαρμόζονται ανεξαιρέτως σε όλα τα σχολεία της χώρας μας και μάλιστα σε κάθε σχολική βαθμίδα.
Μέσω αυτών μαθαίνουν οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές να επιλύουν από κοινού αποτελεσματικά τις εντάσεις ή συγκρούσεις που δημιουργούνται συχνά στο περιβάλλον του σχολείου. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές αντιλαμβάνονται με βιωματικό τρόπο τις αρχές της δημοκρατικής συμμετοχής και του ενεργού πολίτη, συνειδητοποιώντας τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις τους και τα όρια της ατομικής τους ελευθερίας, με αποτέλεσμα να θέτουν όρια στην συμπεριφορά τους εν γένει και να καλλιεργούν/αναπτύσοουν το αίσθημα του αυτοελέγχου και της ιχύος τους.